Me

_DSF7356-2

My name is Eva and I am an Italian traveller with a deep passion for fashion.
Through my stories I’d like to bring the reader close to different kind of fashion trends, in far away countries but surprisingly so close to us. Fashion for me is an expression of art and through its shapes, cuts and colors, anyone can find out the most suitable style to represent his/herself.
I firmly believe that different fashion styles and trends all around the world can lovely talk eachother, as if they were in a great paint.
Travel is a constant theme in my life, but what I mean as traveling is a journey aimed to discover what I do not know yet, perfumes still to be tested an cultures to be lived in.
I love coffee, red lipsticks, french style hats and oriental languages. I am addicted to dates, black chocolate and I can bear low temperatures.
As in “One thousand and one night” novel, let your imagination drives you in beautiful travels.
I am Shahrazad.

Mi chiamo Eva e sono una viaggiatrice Italiana appassionata di moda.
Attraverso la mia narrazione voglio portare il lettore ad avvicinarsi a mode diverse, in paesi lontani ma sorprendentemente vicini. La moda per me è una espressione d’arte che con le sue forme, i suoi tagli e i suoi colori permette a chiunque di trovare lo stile adeguato a rappresentare egregiamente la propria personalità. Credo fermamente che i diversi stili di moda nel mondo possano conversare amabilmente tra di loro, come in un grande affresco.
Il viaggio è una tematica costante nella mia vita, ma il mio senso di viaggiare è inteso come un percorso alla ricerca di qualcosa che devo ancora conoscere, di profumi ancora da scoprire e di culture ancora da vivere.
Sono amante del caffè, dei rossetti rossi, dei cappellini stile francese, delle lingue orientali, divoro datteri e cioccolato fondente e tollero stoicamente le basse temperature.

Come nelle mille e una notte, lasciate che l’immaginazione vi conduca in nuovi meravigliosi viaggi. I am Shahrazad.

FacebookTwitterGoogle+PinterestCondividi